wtorek, 29 października 2013

- Jesień jest cool! -

        Rano, idąc na uczelnię i mijając rozmawiające starsze osoby, ciągle słyszę: "Aaa kochaniutka, bo to teraz taka pogoda jest, ale ma się ochłodzić. Zobaczysz, śnieg spadnie i znów będzie zimno" albo "tyle liści, brudno wszędzie, znów ta wstrętna jesień". I za każdym razem zadaję sobie pytanie - czy naprawdę jesień jest taka zła? Ja tak wcale nie uważam :) Owszem, za zimą nie przepadam, ale głównie ze względu na nieodśnieżone chodniki i to, że moje prawie zawsze zimne stopy i ręce zimą NIGDY nie są ciepłe. Ale nie o tym miało być :)
     Zastanawiałam się, jak wiele jest osób, które zamiast szukać pozytywnych stron jesieni, wolą na nią narzekać.
Z tego powodu postanowiłam stworzyć moje  
Top 10 szczęśliwej jesieni
Mam nadzieję, że wam się spodoba :)





1/ Kolory!
Ten okres, gdy liście na drzewach tworzą kolorowe wzory, jest najpiękniejszy. Nawet droga do szkoły na 8 rano nie jest taka męcząca, gdy wokół mnie jest tak pięknie. Jesień jest genialną inspiracją do łączenia kolorów i odkrycia, co do siebie pasuje. Wystarczy inspirować się naturą :)





2/ Dłuższe wieczory!
Niektórzy narzekają na to, że zbyt szybko robi się ciemno, ale ja to uwielbiam.Przynajmniej mam pretekst do zapalania świeczek (a dzięki temu oszczędzam na prądzie :) ) i spędzeniu wieczoru tak, jak lubię najbardziej.






3/ Gry planszowe!
Czy może być lepszy czas na granie w gry planszowe niż jesień i zima? Dłuższe wieczory, niechęć do wychodzenia z domu, brak pomysłu na spędzenie czasu ze znajomymi lub bliskimi - planszówki są lekiem na wszystko :) Do tego wybór jest ogromny! Moimi faworytami są bardziej klasyczne gry - Scrabble, Eurobusiness, Memory czy Tabu, jednak każdy znajdzie coś dla siebie.
Bardzo popularne stały się miejsca, gdzie można wpaść na herbatę i przy okazji zagrać w jakąś grę. Warto rozejrzeć się za takimi miejscami w waszych miejscowościach :)

4/ Gorące kąpiele!
Jeżeli posiadacie wannę - to macie szczęście :) Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie leżenie w wannie pełnej piany, wokół was palą się świeczki, a wy czytacie ciekawą książkę... Od razu robi się miło, prawda?
Jesienią uwielbiam wyprawy do sklepów po różne płyny do kąpieli (pod względem zapachu i piany uwielbiam TEN płyn) i świeczki, a później ich wieczorne testowanie :)

                                                 
5/ Czytanie książek!
Długie wieczory to idealny czas na odkrywanie nowych książek lub wracanie do ulubionych. Wprawdzie latem, ze względu na wakacje, mam więcej czasu na czytanie, ale to jesienią czytanie "smakuje" najlepiej :) Koc + gorąca herbata w ulubionym kubku + dobra książka = idealny wieczór. Brzmi banalnie, ale czasem banalne sytuacje to najlepsze rozwiązania :)





6/ Czas na odkrywanie nowych smaków!
Nie wiem dlaczego, ale jesienią nawet lubię gotować (przez resztę roku za tym nie przepadam :P). Muffiny lub kombinacje z ciastem francuskim - to lubię :) Warto zaprosić do wspólnego gotowania chłopaka/męża/rodzinę/znajomych - to świetna zabawa :)



7/ Przytulanie!
Czy może być lepszy czas na przytulanie? Długie, leniwe wieczory aż się proszą o obecność drugiej osoby, która nas rozgrzeje, gdy jest zimno. A jeśli nie mamy akurat nikogo pod ręką - jesień to świetny pretekst na kupienie ciepłego koca czy miękkich poduszek, w które można się wtulić :)






8/ Wieczory tematyczne! 
Nie wiesz co zrobić w długi, jesienny wieczór? Zaproś znajomych i stwórzcie tematyczny wieczór: film, wystrój i jedzenie - na przykład wszystko w koncepcji włoskiej lub francuskiej. Zresztą polskie tematy też mogą być - w końcu mamy genialne, starsze komedie.





9/ Czas na odkrywanie nowych umiejętności!
Szydełkowanie, szycie, decoupage, filcowanie... Można by tak długo. Każdy znajdzie coś dla siebie. Sama byłam beztalenciem w tych kwestiach, ale teraz zaczęło mi się to podobać :) W tym roku mam zamiar nauczyć się robienia na drutach - w końcu posiadanie ciepłego szalika na zimę to świetna motywacja. Do tego jesienią możemy do DIY wykorzystać rzeczy, które znajdziemy podczas spaceru do parku: liście, kasztany i żołędzie. Czy jest coś lepszego niż udekorowanie domu za grosze?


10/ Zakupy!
Uwielbiam jesienne zakupy. Nieważne, czy chodzi o ubrania, czy o dodatki do domu. Jesienią wyprawy do ciucholandów prawie zawsze kończą się powrotem ze świetnymi, ciepłymi swetrami, a odwiedzanie galerii wywołuje u mnie chęć do małego przemeblowania w pokoju i wprowadzenia nowych, jesiennych dekoracji.







    Mam nadzieję, że moje Top 10 przypadło wam do gustu i zainspiruje was do szukania własnych zalet każdej pory roku :)

* wszystkie obrazki pochodzą ze strony http://weheartit.com

1 komentarz:

  1. Dla mnie jesień to głownie świece i wieczory pod kocykiem i masa wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń

"Osobowość kształtuje się nie przez piękne słowa lecz pracą i własnym wysiłkiem." A. Einstein

Nie chcę pustych słów - konstruktywna krytyka i opinia mile widziane :)