środa, 30 października 2013

- Sposób na chaos! -> zakładki w przeglądarce -

     Znacie to uczucie, gdy wiecie, że czeka was posegregowanie plików/posprzątanie zakładek w przeglądarce/usunięcie spamu z maila, ale za nic w świecie nie możecie się do tego zmusić?
Ja bardzo dobrze to znam. Wstyd się przyznać, ale doprowadziłam do tego, że miałam prawie 500 stron w zakładkach :O
W końcu dzisiaj powiedziałam: DOŚĆ. Ponieważ miałam wolny dzień, postanowiłam go poświęcić na ORGANIZACJĘ.


Źródło: weheartit.com


     Plan był prosty: wyrzucenie zbędnych stron, segregacja blogów i całej reszty, zostawienie w zakładkach tylko NIEZBĘDNYCH stron.
Wykonanie... trochę skomplikowane. Podstawowa zasada: przeznacz na to dużo czasu. DUŻO czasu. Bo włączenie każdej strony, którą masz w zakładce = odkrycie tyyyylu ciekawych blogów, które zaczynasz przeglądać... Po 10 minutach pojawia się myśl: "chwila, miałam sprzątać!" - i tak aż do kolejnej ciekawej strony :)

     Metodą prób i błędów znalazłam mój sposób na posprzątanie zakładek (w przeglądarce Mozilla Firefox), którym się z Wami podzielę :)

1) Zaczęłam od zainstalowania programu, który jest niezbędny do utrzymania porządku --> POCKET.
Wiem, że takich programów jest kilka, ale ten najbardziej przypadł mi do gustu. Po zainstalowaniu, aplikacja pozwala na dodanie stron poprzez mały przycisk "read later" na pasku narzędzi w przeglądarce.

2) Tutaj pora na bardzo żmudne zajęcie... Jeżeli, tak jak ja, macie dużo stron w zakładkach i nie pamiętacie większości z nich, to musicie otworzyć każdą stronę i:
  • usuwacie ją, jeżeli nie chcecie jej więcej oglądać 
lub

  • poprzez przycisk "read later" dodajecie do aplikacji POCKET

3) 3 godziny później... :D Po dodaniu wszystkich stron do aplikacji mogę przejść do segregowania. Przyjęłam następujący sposób:
  • piosenki: stworzyłam na youtube folder "Różne" z piosenkami, które miałam w zakładkach i po kolei je tam dodawałam, a następnie usunęłam wszystkie z aplikacji pocket
  • filmy: w większości miałam odnośniki do stron na filmweb.pl, wiec po prostu mając tam konto, zaznaczyłam te filmy jako "chcę je obejrzeć" i jak wyżej, usunęłam z pocket
  • blogi i inne strony: dodałam tagi do każdego bloga. Dzięki temu np. szukając przepisów wystarczy, że w aplikacji wpiszę "przepis" i wyskoczą mi wszystkie strony tak otagowane. 

     Teraz wprost nie mogę się nacieszyć tym, że mam tylko 5 stron w zakładkach :) Nareszcie wszystko jest uporządkowane i przejrzyste.

     Polecam nieodkładanie takich porządków na później, bo ilość stron rośnie lawinowo. Za to satysfakcja z porządku jest niesamowita! :)

6 komentarzy:

  1. Mam taki bałagan w zakładkach, że szkoda gadać...

    OdpowiedzUsuń
  2. podziwiam, ze chcialo ci sie to "sprzatac" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raz do roku robię podobne porządki na komputerze... Masakrycznie czasochłonne, prawda! Na szczęście na poczcie udaje mi się na bieżąco rozporządzać zakładkami :)

    Pozdrawiam,
    Czmiel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja doprowadziłam do tego, że raz w miesiącu muszę robić porządki na pulpicie, bo nie wiem czemu, ale przyzwyczaiłam się zapisywać wszystko właśnie tam, a później - szukaj igły w stogu siana:(

      Usuń
  4. Ja staram się trzymać porządek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię robić porządek na komputerze:) Segregacja, wyrzucanie, oczyszczanie:)

    OdpowiedzUsuń

"Osobowość kształtuje się nie przez piękne słowa lecz pracą i własnym wysiłkiem." A. Einstein

Nie chcę pustych słów - konstruktywna krytyka i opinia mile widziane :)